4 лютого 2015. – Незважаючи на всі незаперечні туристичні принади Республіки Хорватії, у нас про цю країну досі знають дуже мало. Через це українці оминають Хорватію і віддають перевагу більш знайомим країнам – Єгипту, Туреччині і Болгарії.
Тим часом Хорватія має чудовий клімат, високий рівень сервісу, багату культурну спадщину і найчистіше в Європі море. 2014 рік став рекордним за туристичними показниками, адже країну відвідало понад 13 мільйонів осіб. Утім, ми можемо відзначити, що це досить скромне досягнення, адже 2013 року український Крим з усіма його вадами прийняв більше 6 млн відпочивальників. Оскільки Хорватія – це значно вищий клас, ніж відпочинок у Криму, то потенціал балканської країни дуже великий.
Протягом останніх років Хорватія позиціонувалася як літній курорт. На міжнародному ринку розказували про прекрасні пляжі, сонце, чисте море (і є про що, адже Хорватія за підсумками 2013 року увійшла до п’ятірки європейських країн із найчистішою водою на пляжах). Одначе туризм у світі не обмежується пляжним відпочинком. Більше того, для країни-реципієнта такі стереотипи шкідливі, адже потенційні туристи не помічають інших можливостей відпочити.
Тому спільними зусиллями представники влади і туристичного бізнесу розробляють унікальний проект “Хорватія-365”, завдяки якому планують повністю змінити філософію туризму в Хорватії. Це означає, що на всіх туристичних ринках тепер буде пропонуватися не тільки пляжний літній відпочинок, а й весь комплекс хорватських цікавинок, протягом усього року, а не винятково у високий сезон.
Проект кілька місяців тому стартував у Австрії, Італії та Німеччині – це пілотний запуск, для оцінки можливостей країни та зацікавленості туристів. Однією з цікавинок Хорватії має стати гастрономічний туризм, адже хорватська кухня уславлена далеко за межами Балкан, а кожен хорватський регіон має свої кулінарні особливості. Також буде просуватися активний відпочинок, оздоровчі та медичні поїздки, тури вихідного дня, екстремальний відпочинок. Окрім того, у Хорватії безліч дивовижних національних парків, їх теж мають побачити гості країни. Великого розголосу мають набути різноманітні регіональні фестивалі, що їх чимало відбувається у Хорватії. Наприклад, у Спліті щороку проходить найбільший в Європі музичний рейв-фестиваль “Ультра”, який за останні роки дуже розвинувся як окрема туристична подія і здобув велику популярність.
Іще однією новою послугою має стати відпочинок елітного класу, скажімо, яхтинг. Адріатичне море для цього підходить якнайкраще, адже вважається одним з найчистіших і найкрасивіших у світі, тут розташовано більше 1400 островів і архіпелагів, в країні безліч морських національних парків. Тому подорожування на яхті морем уздовж мальовничих пейзажів хорватських містечок стане і цікавим, і насиченим, і незабутнім.
Торік у розвиток хорватської туристичної індустрії було вкладено €410 млн. Значна частина цих коштів пішла на будівництво і модернізацію готелів. Це свідчить про те, що в країні йде активне зростання інвестиційної діяльності в туризмі. Проте на цей час тільки 15% номерів у Хорватії припадає на готелі, а решта – це апартаменти і кемпінги. Тож у країні прагнуть протягом кількох років вирівняти співвідношення готельних номерів та апартаментів до 50:50.
Таким чином, туризм у Хорватії дуже скоро стане широко відомий у Європі, і українські туристи теж мають поспішити, аби не втратити своїх шансів на цікавий і корисний відпочинок.