Немає попиту – не буде й пропозиції

0 0
Read Time:1 Minute, 48 Second

За статистикою української локалізації “Яндексу” у південних та східних регіонах щонайменше 90% пошукових запитів українці роблять російською мовою. Лише в Тернопільській області частка пошукових запитів українською становить понад 50%.

DSC02378

До того ж, майже 40% відсотків україномовних запитів становлять питання, пов’язані з освітою. Тобто, це пошук інформації студентами, які просто зобов’язані писати курсові та реферати українською мовою. А от на сферу товарів і послуг припадає приблизно 5% запитів українською, а російською – понад 20%. Підкреслимо, що у кількісному співвідношенні ця різниця набагато більша, ніж у 4 рази, бо кожен російськомовний відсоток «важить» набагато більше.

Немає попиту – не буде й пропозиції

Що ж випливає з того, що переважна більшість українських користувачів робить запити російською? Уявімо підприємця, який торгує посудом і відкриває інтернет-магазин. Ось він бачить, що за статистикою Google в Україні запит «купить сковороду» в середньому роблять 1600 разів на місяць. А запит «купити сковорідку» – 10 (десять) разів на місяць. То скажіть, якою мовою буде наповнювати свій інтернет-магазин наш підприємець?

Така сама логіка спрацьовує і для некомерційних сайтів. Якщо людина, скажімо, хоче зробити сайт про мисливство і бачить, що слово «полювання» шукають 1 тисячу разів на місяць, а «охота» – 110 тисяч разів, то вибір української мови означатиме для нього втрату абсолютної більшості потенційних читачів.

Дія, яку кожен може зробити

Отже, україномовних сайтів мало тому, що українці не шукають інформацію українською, а українці не шукають інформацію українською тому, що україномовних сайтів мало. Замкнуте коло! Але ми ж і можемо це коло розірвати! Все, що для цього потрібно – робити пошукові запити українською мовою.

До якого ефекту це приведе? Збільшення запитів українською мовою відобразиться у статистиці пошукових систем. Деякі підприємці побачать у цьому конкурентну перевагу і почнуть пропонувати послуги і товари українською в тих галузях, де всі конкуренти роблять це російською. Це, у свою чергу, зумовить зворотній ефект: користувачі побачать збільшення кількості україномовних сайтів і почнуть частіше шукати інформацію українською. Виникне нове коло, але вже з позитивним значенням.

Ще раз повторимо: коли відкриваєте «Гугл», пишіть свій запит українською мовою! Так, іноді доведеться докласти зусиль, щоб знайти потрібну інформацію. Інколи потрібно буде витратити більше часу. Але іншого шляху немає. Тільки в такий простий і дієвий спосіб ми зможемо зробити Уанет справді українськім.

Андрій Поляков

About Post Author

prostir

Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %

Average Rating

5 Star
0%
4 Star
0%
3 Star
0%
2 Star
0%
1 Star
0%

Залишити відповідь