Безкоштовний громадський транспорт: досвід Таллінна

0 0
Read Time:1 Minute, 40 Second

8 січня 2015. – Таллінн став першою європейською столицею, жителі якої не платять за проїзд у громадському транспорті.

Процес переходу на безоплатне функціонування громадського транспорту в Таллінні почався навесні 2012 року, коли переважна більшість жителів столиці підтримала на міському референдумі пропозицію мера міста Едгара Савісаара. Цьому передувала аналітична робота з підрахунку всіх переваг і недоліків такого рішення. За висновками експертів, безкоштовний громадський транспорт мав дати змогу малозабезпеченим жителям активніше брати участь у ринку праці, знизити транспортну завантаженість центру міста на 15% і збільшити кількість платників податків, оскільки багатьом талліннцям довелося б отримати постійну реєстрацію.

Витрати на підтримку громадського транспорту в столиці Естонії складають близько €53 млн на рік, а доходи від оплати проїзду пасажирами сягали не більше €12 млн. Решту фінансував бюджет міста.

Офіційно громадський транспорт Талліна став безкоштовним на початку 2013 року. Для популяризації реформи міська влада випустила плакати зі слоганом: “Зареєструйся у Таллінні!” Жителі міста стали безкоштовно їздити на автобусах, тролейбусах, трамваях і приміських електричках, пред’являючи єдиний проїзний. Вартість – €2, сплачується під час замовлення чи оформлення. Замовити квиток можна через Інтернет, для цього треба вказати паспортні дані. Туристи ж та особи, які не зареєстровані у Таллінні, можуть цей квиток використовувати для оплати поїздок, щоправда, їм треба постійно його поповнювати.

З моменту проведення референдуму у березні 2012 року кількість зареєстрованих жителів Таллінна зросла на 16 тисяч осіб. За приблизними підрахунками міської влади, зростання кількості жителів столиці на тисячу осіб щорічно приносить до міського бюджету близько €1 млн. Тож адміністрація міста стверджує, що нововведення окупилося з лишком. Тепер 60% витрат на громадський транспорт субсидує влада Талліна, а 40% покривається коштом вартості паркувальних місць і місцевого податку.

Мер Едгар Савісаар зазначив, що вже у перший тиждень дії безкоштовного проїзду автоматичні датчики транспортних потоків зафіксували, що автомобільна активність в центрі міста знизилася на 7%, а заповнюваність громадського транспорту збільшилася на 11-12%. Люди частіше виїжджають в центр міста вихідними, щоб провести час в ресторанах і торгових центрах, витратити заощаджені завдяки безкоштовному проїзду гроші, адже за рік безкоштовний транспорт заощаджує жителю столиці середній місячний заробіток.

За матеріалами szona.org

About Post Author

prostir

Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %

Average Rating

5 Star
0%
4 Star
0%
3 Star
0%
2 Star
0%
1 Star
0%

Залишити відповідь