22 грудня кияни зібралися під стінами КМДА, протестуючи проти планів адміністрації підвищити вартість проїзду в метро до 4 грн.
Учасники акції принесли з собою кілька сміттєвих мішків великого літражу, наповнених зірваними у метрополітені рекламними плакатами. За словами протестувальників, тіньові прибутки від реклами у метрополітені сягають 1 мільярда гривень за рік.
Кияни переконані, що компанії-посередники отримують зависокі прибутки від реклами у метро. За їхніми словами, усі прибутки від оренди рекламних та торговельних площ мають іти на утримання метрополітену. Активісти запевняють, що коштів від розміщення реклами буде достатньо, щоб не вдаватися до підвищення вартості проїзду.
“Ми маємо намір підвищити ціни на проїзд, щоб метрополітен працював безпечно та ефективно. Варто зазначити, що відсоток пасажирів з пільгами на проїзд зріс до 50, а 10% рухомого складу метрополітену потребують ремонту”, – пояснив Віталій Кличко.
За словами очільника столиці, цифри, якими оперують активісти – мільярд гривень прибутку від реклами – не відповідають дійсності і в сотні разів перевищені.
“Дохід від реклами у метро становить 40 млн грн на рік”, – стверджує мер.
Проте Віталій Кличко заявив, що КМДА має намір через суд скасувати чинні контракти на розміщення реклами у метрополітені.
Також київський міський голова нагадав про перехід на так звані електронні квитки, які дадуть змогу прозоро відслідковувати пасажиропотік і вставновити реальні доходи метрополітену.
“Ми відходимо від готівки, адже тут є корупційна складова. Ніхто не може точно сказати, скільки жетонів продається протягом дня. А електронна система ефективно працює у всьому цивілізованому світі”, – повідомив Віталій Кличко.
Крістіна Сінкевич