Після скандалу з недотриманням термінів виконання ремонту і модернізації хорватських літаків МиГ-21, що здійснюється в Україні, у Хорватії нові “ремонтні” пригоди.
Субпідрядником українського підприємства “Укрспецекспорт”, яке відповідає за виконання ремонтно-модернізаційних робіт, виступає чеська компанія “Česka letacka servisni a.s.” (ČLS), що мала здійснювати встановлення на літаках навігаційного та комунікаційного обладнання, а також системи упізнання “свій-чужий” за стандартами НАТО. За інформацією “Укрспецекспорту”, саме ČLS виявилася головною винуватицею затримки виконання роботи, через яку українське підприємство тепер матиме фінансові збитки.
Міністерство оборони Хорватії поки що не приймає всіх відремонтованих літаків саме через проблеми з NAV/COMM/IFF-обладнанням, за яке якраз і відповідає чеська компанія. Утім, хорватську сторону не повинно хвилювати, хто за що відповідає, бо угоду укладено з українським підприємством, а вже воно укладало договори з субпідрядниками, серед яких є й згадані чехи. На тендер “Укрспецекспорт” виставляв заявку, де було враховано вартість послуг чеської фірми, і ніяких додаткових виплат за їхню роботу з хорватського боку не передбачено.
Одначе, як повідомляє газета Večernji list , хорватське Міноборони без тендеру та конкурсу уклало з чеською ČLS угоду щодо “ремонту та налаштування NAV/COMM/IFF-обладнання для літаків МиГ-21” на загальну суму 1 817 136 кун (майже €236 тис.). Причому спершу сума контракту складала 2 228 000 кун (майже €290 тис.).
Експерти та громадськість Хорватії запитують: чому компанія, винна у затримці виконання угоди з “Укрспецекспортом”, отримує новий контракт на чималу суму? Адже не в останню чергу через затримку в роботі чеської компанії сталася аварія МиГ-21 біля Загреба 5 серпня.
Володимир Криницький