Нещодавно на пленарному засіданні Львівської міськради було прийнято ухвалу «Про координацію інформаційної діяльності та захист інформаційної безпеки на території Львова у 2014-2016 роках». Зокрема, вона передбачає обов’язкове маркування товарів російського походження, проведення акцій на підтримку українських товарів тощо. Відтак, у міськраді відбулась прес-конференція щодо прийнятої ухвали.
«Ми маємо наочно показати нашим людям, нашим покупцям ознакування тієї продукції, яку вони обирають. Зрозуміло, що ми не можемо змусити купувати, чи не купувати товар, – зазначила Ірина Кулинич, директор департаменту економічної політики ЛМР, – але ринок повинен переформатуватись, а основні виробники мережевої продукції мають зрозуміти, що в Україні також можна відкрити підприємства й виробляти дуже велику кількість продукції, яка належить не тільки до харчової галузі, але й, скажімо, до побутової хімії. У нас є достатньо площі та ресурсів не тільки у Львові, а й в Україні, щоб ці підприємства відкрити. Таким чином, ми це питання зможемо поділити на дві групи: вибір для мешканця, а друге, все ж таки, щоб якомога більшу кількість споживацьких товарів ми могли б виробляти в Україні. Є рішення міської ради й відома позиція найбільших торгівельних мереж. На сьогодні ми хочемо, щоб це почули й мешканці».
А очільниця юридичного управління ЛМР Гелена Пайонкевич наголосила, що Закон «Про місцеве самоврядування», однією з норм якого передбачено, що рішення органів місцевого самоврядування, прийняті в межах їх компетенції, дія яких не суперечна й не скасована судом, є обов’язковими для виконання усіма фізичними особами на території відповідної адміністративної територіальної одиниці, в даному випадку – це місто Львів. Отож, представники виконавчих органів міської ради, спільно з депутатським корпусом найближчим часом будуть вживати всіх можливих заходів для повної реалізації означеної ухвали.
Натомість, як відзначив міський голова Львова Андрій Садовий, останніми роками місто активно проводить кампанію підтримки львівського, зокрема, спільно з торговими мережами розміщує вказівники про те, що певний товар вироблено у Львові: «Цю програму потрібно продовжувати, щоб ми знали, що купуємо, адже придбання львівських товарів – це наш бюджет, зарплата, податки. Також дуже важливо, щоб була інформація стосовно українського виробника загалом та товарів, вироблених в інших країнах. Знаючи, де чия продукція, й що немає українського аналогу, люди будуть свідомі у своєму виборі. Це нормальний шлях, яким йшли всі цивілізовані країни, які хотіли вийти з рабства. Це мудре, економічно виважене рішення: свій до свого по своє».
Ігор Галущак
Фото прес-служби ЛМР