Чимало досліджень і теорій присвячено тому, як впливати на людей, керувати людською поведінкою і домагатися від оточення потрібних результатів. З’ясовується, існують досить прості способи “маніпуляції-лайт”, які можуть в цьому допомогти.
Звичайно, завдяки цим “фокусам” ви не зможете зробити з іншої людини безумовного раба, та це й було б незаконно, чи не так? Ви ж не хотіли б, щоб вами хтось маніпулював, змушуючи до того, чого ви робити не бажаєте? Але якщо ми вивчаємо природу з метою ефективнішого використання навколишнього середовища для нашого життя, так само ми вивчаємо і людей. Знання певних сигналів, які допомагають переконати співрозмовника пристати на вашу думку, не можна вважати чистою маніпуляцією, радше – застосуванням на практиці знань.
Достатньо відомий у певних колах Дейл Карнегі майже все життя витратив на вивчення усіляких таких штучок, які давали б змогу підштовхувати людей до ухвалення певних рішень. Його книжки про те, як стати популярним, знаходити друзів, впливати на знайомих і все таке стали справжніми бестселерами у всьому світі. То чому ж усі читачі Карнегі не стали видатними маніпуляторами, запитаєте ви? А я теж не знаю. Може, з Карнегі не дуже хороший письменник.
У кожному разі, якщо вас цікавить ця тема – спробуйте поекспериментувати й перевірити дієвість викладених прийомів на практиці. А що як вийде? Тільки не забувайте, що коли ви доможетеся свого, можете про це й пожалкувати. Чомусь так часто буває. Отже:
[content_locker id=’14010′ name=’11’]
Намба 1. Допомогти людині погодитися з вашим твердженням чи пропозицією можна дотиком, скажімо, поплескати по плечу або взяти за руку. Фізичний контакт (не те, про що ви подумали!) підвищує рівень довіри до людини й готовність погоджуватися.
Намба 2. Концентрація уваги. Коли фокусники-ілюзіоністи потребують, щоб людина з зали вибрала, скажімо, певну карту з кількох запропонованих, вони роблять так, щоб цей предмет був помітніший від інших. Людина підсвідомо сконцентрує на ньому більше уваги і “запам’ятає”, а потім “самостійно” вибере те, що треба.
Намба 3. Якщо потрібно, щоб людина у чомусь допомогла, варто формулювати своє прохання як запитання виду: “Чи не можете ви…?” Коли когось підозрюють у тому, що він чогось не може, це викликає підсвідомий протест і бажання сказати: “Чому не можу? Авжеж я можу!” – і таким чином погодитися вам допомогти.
Намба 4. Фаховий продавець добре знає слабкості людської психіки й вдало з них користає. Наприклад, класичний прийом у салонах продажу автомобілів або побутової техніки – навмисне завищення ціни одного чи кількох товарів з низки аналогічної продукції. Коли чотири праски стоять поруч, три з них продаються за 300 гривень, а одна – за 450, то дешевші моделі підсвідомо сприймають як вигідні придбання. І байдуже, що до застосування цього трюку всі праски коштували по 150 гривень – головне, що піпл хаває.
Намба 5. Факт, наближений до пункту 1: сміх зближує людей і допомагає налагодити стосунки. Коли ви смієтеся разом із кимось, це свідчить, що співрозмовник вам подобається, ви з ним згодні, належите до спільної групи. Хочете довідатися про чиїсь секрети – смійтеся з його невдалих жартів.
[/content_locker]
Як бачимо, зовсім нескладні техніки, які давно й успішно застосовуються у всіх сферах життя, причому більшість із нас про це навіть не здогадується. Спостерігайте за людьми, їхньою поведінкою, своєю реакцією – і зможете встановити ще більше відповідностей, дуже цікавих і повчальних. І – ставтеся до інших так, як хотіли б, щоб ставилися до вас. Може не допомогти, зате ви будете спокійні, що свою частину кармічної угоди виконали.
Олесь Верес